adhd-Xtra
Ma Dec 11 2017 20:19 20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Nu op adhdXtra kinderarts Dr Rob Pereira.

Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: bericht aan RTL late Night  (gelezen 300 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ineke007
Administrator
adhdXtra
*

Geslacht: Vrouw

i may not be perfect, but i'm always me

« Gepost op: Vr Nov 17 2017 00:31 00 »

Mijn bericht aan RTL late Night;
Beste Humberto,
Gisteren wilde ik de uitzending niet kijken waarin ADHD aan het woord kwam met als spreker Laura Batstra.
Toch besef ik me dat ik toch moet kijken, want als ik straks bij jou aan de tafel kom te zitten, dan wil ik goed onderlegd zijn qua wat er gezegd en geschreven is.
Ik vertel even iets over mezelf;
Ik ben Petra, 44 jaar en ik heb ADHD.
Máár daarnaast ben ik veel meer.
Ik ben moeder van 4, echtgenoot van 1 (😜), baasje van 2 honden en 2 paarden, juf van 27, pleegmoeder van 1 en PGB-begeleidster van 2 kinderen met een beperking, heb 2 tot 3 avonden per week de buurman van 92 te eten.
Ik gebruik medicatie... al jaren.
Ik ben een energiek mens, heb veel te bieden, ben betrokken bij de maatschappij.
Oh ja, ik heb ook een kinderboek geschreven; “Gefeliciteerd, je hebt ADHD!”
Wat mij het meeste stoort?
Op tv wordt alleen door “professionals” gesproken over, door ouders gesproken over hun (lastige) kinderen.
Ik daag je uit om eens iemand met ADHD uit te nodigen die over ADHD kan praten met trots, met power, met liefde...
Want ik bied de kinderen met ADHD in mijn klas een levensles.
Laat ze maar lullen op tv... adhd is een cadeautje!
Soms een cadeautje met een gerafelde strik of een losgelaten plakbandje, maar over het algemeen zijn mensen met adhd heel empatisch, liefdevol, behulpzaam...
laat een ervaringsdeskundige eens aan het woord in je talkshow.
Dus bij deze;
IK KOM GRAAG NAAR JE UITZENDING OM MET JE TE PRATEN OVER DE LEUKE KANT VAN ADHD, WANT DIE WORDT NOOIT EENS BELICHT
Dan zal ik vertellen waarom adhd en medicatie juist zo belangrijk zijn. Waarom adhd wel bestaat.
Waarom mevr Batstra moet stoppen met zeggen dat adhd alleen gedrag is? Dat kom ik graag eens uitleggen! Ze mag er bij komen zitten, dan beseft ze eens hoeveel pijn het doet als je in je ziel wordt geraakt en er wordt gezegd dat een deel van jou niet bestaat, dat een deel van jou verzonnen is, dat een deel van jou alleen maar gedrag is... ze is psycholoog, geen arts. Ze bestudeert gedrag, geen wetenschappen. Ze zet mensen zoals mijn zonen, dochter en kinderen in mijn klas mét ADHD weg als niet bestaand. Dat stoort mij enorm en ik kom graag namens hen het woord doen.
Dus, nodig me uit op korte termijn en ik kom graag vertellen over.
Dikke vriendelijke ADHD groeten,
Petra van der Burg-Jansen
(Nog steeds getrouwd omdat deze persoon de kracht en de pracht ziet van ADHD, soms een beetje lastig maar zijn we dat niet allemaal?)
#RTLlatenight

https://www.facebook.com/Peetje.gewoon.24?hc_ref=ARSFiRwtgeIuCWi0TsY1X3SyzVRqEYwIpQviIBbalA9v5i0D50K_S1mcOEtIxVEDIO8&fref=nf&pnref=story

Ik denk altijd eerst goed na....voor ik iets stoms zeg..... Knipoog
Piere two
Leden
adhdXtra

Geslacht: Man

Niet praten maar doen...

« Antwoord #1 Gepost op: Ma Nov 20 2017 10:49 10 »

@Ineke...
Jij verdiend een dikke zoen....Je weet vast wel bij wie je die moet halen..!!! Knipoog Knipoog

Groetjes Piere Two
ineke007
Administrator
adhdXtra
*

Geslacht: Vrouw

i may not be perfect, but i'm always me

« Antwoord #2 Gepost op: Di Nov 21 2017 16:26 16 »

Door Petra geschreven hoor, niet door mij....was een gevalletje van kopie en plak Knipoog

Ik denk altijd eerst goed na....voor ik iets stoms zeg..... Knipoog
michelle1980
Leden
adhdXtra

« Antwoord #3 Gepost op: Di Nov 28 2017 15:50 15 »

kan niet anders zeggen.
dat er altijd mensen blijven die vast zitten in hun eigen gedachten.
ze durven niet of kunnen niet buiten die gedachten om.
een mening geven dat is het makkelijk of vanuit gaan dat het bewezen is hoe eenvoudig is dat.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: