adhd-Xtra
Ma Nov 20 2017 20:08 20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: NU OP ADHDXTRA ONLINE COACH!!!!

Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: ADHD meten is weten  (gelezen 3007 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
EllenTP
adhdXtra

« Gepost op: Di Feb 21 2017 13:37 13 »

Beste allemaal,

Ik zal mij even kort voorstellen. Ik ben Ellen Hegeman, ben 22 jaar en kom uit Nijverdal. Op dit moment volg ik de opleiding Toegepaste Psychologie aan het Saxion te Deventer. Ik ben nu bezig met mijn afstudeeronderzoek en doe onderzoek naar verschillende tests die ADHD meten. Voor dit onderzoek heb ik respondenten nodig. Deze respondenten moeten wel aan een bepaald aantal eisen voldoen volgens mijn opdrachtgever. Ik ben op zoek naar ouders met kinderen met een klinische diagnose ADHD, hierbij maakt het niet uit welke soort ADHD het kind heeft. Dit mag dus ook ODD, CD of ADD zijn. Deze ouders en kinderen wonen in de omgeving Twente.

Ik zal ook een kleine uitleg geven over mijn opdrachtgever. Mijn opdrachtgever is Hogrefe Uitgevers. Zij willen graag twee nieuwe tests op de markt brengen om ADHD te kunnen diagnosticeren. Deze twee testen moeten eerst onderzocht worden voordat ze daadwerkelijk op de markt mogen komen. Aan dit onderzoek werk ik dus mee en het onderzoek wordt gedaan door deze twee testen af te nemen bij de ouders en de kinderen zelf. Daarnaast zullen er nog een aantal andere tests worden afgenomen. Na deze afnames zullen de vragenlijsten worden nagekeken en deze resultaten zullen dan weer met jullie worden besproken.

Op dit moment is het nog niet helemaal duidelijk of deze testen face-to-face moeten worden afgenomen of dat dit ook online kan. Als het online kan, dan kan ik de testen ook afnemen buiten omgeving Twente.

Dus ben jij/zijn jullie bereid om mij te helpen in mijn onderzoek? Laat dan even een reactie achter op dit topic!
Piere two
Leden
adhdXtra

Geslacht: Man

Niet praten maar doen...

« Antwoord #1 Gepost op: Wo Feb 22 2017 10:32 10 »

@Ellen
Ik wil wel meewerken.

Piere Two
Bruno
Leden
adhdXtra

« Antwoord #2 Gepost op: Zo Mrt 05 2017 18:31 18 »

Dag Ellen, alvast succes met je studies.

Ik heb wellicht ADHD-C en zou graag meewerken via een online studie, niet in real life.

Heeft U wat meer informatie over de online methode?

If you really want to fly, you need to let go of the things that weigh you down.
EllenTP
adhdXtra

« Antwoord #3 Gepost op: Ma Mrt 20 2017 14:58 14 »

Beste Bruno en Piere two,

Fijn dat jullie aan mijn onderzoek willen meewerken! Lachebek Kunnen jullie iets meer over jezelf vertellen?
Ik ben op zoek naar mensen in de leeftijdscategorie van 6-18, vallen jullie daarbinnen? Of hebben jullie kinderen die daarbinnen vallen met een diagnose voor ADHD? Als ik meer over jullie weet kan ik een linkje voor jullie klaarzetten en kunnen jullie de testen invullen voor mij. Hierbij is het dan de bedoeling dat degene met ADHD drie vragenlijsten invult en de ouders/verzorgers van degene drie vragenlijsten invult. Als jullie vragen hebben dan hoor ik dat graag!:)

Groetjes
Piere two
Leden
adhdXtra

Niet praten maar doen...

« Antwoord #4 Gepost op: Ma Mrt 20 2017 23:32 23 »

@Ellen
Ben dan gauw klaar.....ben 65 en adhd...welk type....geen idee.

He"succes

Groet Piere Two
Bruno
Leden
adhdXtra

« Antwoord #5 Gepost op: Vr Mrt 24 2017 10:33 10 »

Ik ben 34 en heb vermoedelijk een dochter met ADHD van weldra 5 jaar.

Ik vind haar ADHD een heerlijke gave. Ze is zo begaafd. Motoriek alles in orde, eigen mening zonder een blad voor de mond te nemen, ze gaat gewoon voor haar doel. Minpunt wat tegelijk ook een pluspunt kan zijn: neen is neen, ja is ja.
Dat zal de hele buurt geweten hebben als je een andere mening toegedaan bent. Ze kan boos worden en waarom iets neen of ja is vraagt veelal veel nuance. Ze vergeet ook niets en heeft een olifantengeheugen. Mijn oudste dochter is dan weer rustig, wat meer geniepig en zal zeggen wat papa wil horen om te behagen.

Ikzelf wist er geen raad met mijn aandoeningen in mijn jeugdjaren. Maar iedereen wees mij dan ook aan of na. Ik kan je verzekeren, geen instituut of school die aan mijn dochter haar ADHD (Aspergersyndroom?) zal sleutelen of dat trachten te domesticeren zoals men met mij trachtte te doen. Ze heeft gewoon wat meer stimulans en uitdaging als iemand anders nodig. Ze is wat energieker en dat mag toch? Wie ben ik om haar te vertragen? Wie is een ander dat te doen? Het gaat goed en ze is heel geliefd. Ze weet dat ze geliefd is en dat ze ruime grenzen heeft om zich in te verplaatsen. So far so good. Kleine kindjes, kleine zorgen Lachebek

If you really want to fly, you need to let go of the things that weigh you down.
ed78
Leden
adhdXtra

« Antwoord #6 Gepost op: Vr Mrt 24 2017 19:21 19 »

Ik woon niet in de juiste buurt, maar als ik je online kan helpen. Laat het maar weten.
Ikzelf heb diagnose ADHD (38 jaar oud), mijn oudste zoon heeft een diagnose ADD (10 jaar oud) en mijn jongste ook diagnose ADHD (bijna 8 jaar oud).

Vriendelijke groeten,

Els
kaltan
Leden
adhdXtra

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #7 Gepost op: Di Mrt 28 2017 23:32 23 »

Hoi Ellen,

Ik ben moeder van een 8-jarige zoon met ADHD (gecombineerde type) en een lichte variant van PDD-NOS. Ik woon niet in Twente, maar zou je wel online willen helpen. Als je wilt mag je me wel een pb sturen hier.

Groetjes
EllenTP
adhdXtra

« Antwoord #8 Gepost op: Ma Apr 03 2017 13:42 13 »

Beste Kaltan, Ed78 en Bruno,

Fijn dat jullie mee willen werken! Jullie vallen allemaal binnen de categorie die ik nodig ben! Super bedankt!
Ik zal jullie een link sturen in een pbtje die jullie kunnen invullen.

Groeten
EllenTP
adhdXtra

« Antwoord #9 Gepost op: Ma Apr 03 2017 13:46 13 »

Ik wil jullie graag een pb'tje sturen, maar ik heb hier geen toestemming voor.
Willen jullie anders een e-mail sturen naar ellen_hegeman@hotmail.com dan kan ik een mail terug sturen naar jullie met een link!

Groetjes
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: