adhd-Xtra
Do Okt 19 2017 02:42 02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: NU OP ADHDXTRA ONLINE KINDERARTS: Dr Pereira!!!!

Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: sociale contacten  (gelezen 5896 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
momo
adhdXtra

« Gepost op: Wo Jun 15 2016 23:20 23 »

Ik loop regelmatig tegen het feit aan dat ik weinig behoefte heb aan contact, maar me wel eenzaam voel. D.w.z. de contacten onderhouden of leggen gaan op de een of andere manier niet goed (geen zin, saaie gesprekjes waar ik geen zin heb aan deel te nemen, ben erg eigenzinnig ook. Of het kost te veel moeite of tijd of het komt me niet uit etc.)
Daarnaast ben ik toch regelmatig verdrietig dat ik geen echte vrienden heb. Is er iemand die dit herkent?
Piere two
Leden
adhdXtra

Geslacht: Man

Niet praten maar doen...

« Antwoord #1 Gepost op: Do Jun 16 2016 08:41 08 »

@Momo
Kom er op terug......Heb jaren gehad dat ik er geen energie in wilde tegen.Maar dat kwam meer uit het gevoel dat
ik alles uit moet leggeeeh.!

En dat was , waar ik geen zin in had.(onder het motto ...ZE BEGRIJPEN HET TOCH NIET!)

Kom er op terug

Piere Two

Drecon
Leden
adhdXtra

« Antwoord #2 Gepost op: Do Jun 16 2016 11:31 11 »

Het zou best kunnen dat de mensen die je tegenkomt bij die gelegenheden niet de juiste mensen zijn. Als je op zoek bent naar vrienden moeten het wel mensen zijn die je een beetje liggen. Zelfs de drukste mensen kunnen nog eenzaam zijn als ze alleen omgaan met mensen die niet bij ze passen.

Het makkelijkst is vaak om een club te zoeken van een hobby waar je enthousiast over bent. Als je dat enthousiasme kan delen met anderen helpt dat ook om er met plezier heen te gaan.
Piere two
Leden
adhdXtra

Niet praten maar doen...

« Antwoord #3 Gepost op: Do Jun 16 2016 17:02 17 »

@Momo.
Je energie stoppen in iets waar je geen zin in hebt.......Dat lijkt mij wel duidelijk wat dan de uitslag is.

Wat Drecon zegt is Zeker waar.Ik ben een wandelaar van de lange afstand.Soms praat je wandelend uren met iemand.
Soms weet je na 2 zinnen niks meer te zeggen.

Het contact is een onderwerp op zich.Ik ben jaren lang bezig geweest met het thema communicatie.
Vooral ook omdat ik steeds uit mijn bol ging om bijna niks.Op een grote mond zit niemand te wachten.
Wat is er op dat terrein?Verbaasd
Tegenwoordig zeg ik ....als je geen zin heb ......en dan mag jij het invullen Momo!!.

Sterkte Piere Two
Quvianuq
Leden
adhdXtra

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #4 Gepost op: Do Jun 16 2016 20:42 20 »

En ik weet uit ervaring dat Piere een geweldige vent is!

En wat die hobby's betreft, ook daar heb ik een positieve ervaring mee Lachebek.
Aries
Leden
adhdXtra

« Antwoord #5 Gepost op: Vr Jun 17 2016 13:23 13 »

Ik herken dit heel goed. Ik denk dat zoiets eerder te maken heeft met sociale angst, want als je echt geen behoefte hebt aan sociale contacten zou jij je ook niet eenzaam voelen.

Voor een ADHDer is het allemaal wat moeilijker. Zeker in deze maatschappij moet alles gepland worden. Als ik met iemand wil afsprekem, gaay het vaak van "ik zal s in mijn agenda kijken. Zullen we over 5 weken op die datum afspreken?" Nou, dat vind ik al een behoorlijke domper, want ik heb nú behoefte om met je af te spreken en over 5 weken ben ik al met heel andere dingen bezig. Maar vooruit, we spreken af. Ik zet het in mijn telefoon-agenda met alarm-functie, zodat ik het niet vergeet. En tegen die tijd verheug ik me er zelfs op.

Maar dan gaat het vaak zo. Het blijkt die persoon uiteindelijk toch niet goed uit te komen en vraagt of de afspraak verzet kan worden. Hoe geldig die reden dan ook is: ik verlies mijn interesse dan en hey contact verwatert.

Als je dit soort scenarios o.a. elke keer moet meemaken, ben ik het liefste ook alleen.
ineke007
Administrator
adhdXtra
*

Geslacht: Vrouw

i may not be perfect, but i'm always me

« Antwoord #6 Gepost op: Za Jun 18 2016 21:59 21 »

Hoi Momo....

als je jezelf voorstelt op: http://www.adhd-xtra.nl/forum/index.php?board=34.0

Kan je op het gehele forum...ook op de besloten stukken..

Groetjes Ineke

Ik denk altijd eerst goed na....voor ik iets stoms zeg..... Knipoog
Dude7419
Leden
adhdXtra

« Antwoord #7 Gepost op: Di Jun 28 2016 01:00 01 »

Herkenbaar, ik zit een beetje met hetzelfde probleem, ik merk vooral dat sommige dingen me totaal niet interesseren, en dat ik met veel andere dingen die ik wel interessant vind merk dat ik vaak teveel moeite moet doen om steeds uitleg te geven, of snel moe wordt van de traagheid waarmee veel anderen denken/doen. Dat van die hobby's is een goeie want als iets je heel erg interesseert ben je geneigd er meer moeite in te willen steken, helaas heb ik zelf geen hobby's die ik in een club kan uitvoeren in mijn omgeving... een andere optie is om vrijwilligerswerk te gaan doen, hier ben ik zelf nu naar aan het kijken ondanks mijn drukke werkweek. Zoals het nu gaat ben ik vaak tegen het eind van de week te moe van het werk om nog van alles te gaan ondernemen, 's avonds vooral bezig met de hond die helaas 5 dagen in de week zo'n 10 uur per dag alleen thuis is, en in de weekenden met het huishouden / de tuin(en) / boodschappen / etc. etc. dus wanneer waar en hoe ik dat vrijwilligerswerk dan ga doen moet ik ook nog eens goed bekijken... maar het is een mogelijkheid?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Piere two
Leden
adhdXtra

Niet praten maar doen...

« Antwoord #8 Gepost op: Di Jun 28 2016 09:25 09 »

@Dude
Wandelen met de hond...op bepaalde tijden...zie je min of meer dezelfde mensen.Verbaasd

Soms vormen zich spontaan groepjes.Ja wat je zeg een hele week werken ...etc

Sterkte Piere Two
leen
Leden
adhdXtra

« Antwoord #9 Gepost op: Vr Jul 01 2016 15:46 15 »

Ik heb geen moeite met sociale contacten, maar wel om ze te behouden.
Ik steek al zo veel energie in mijn gezin, werk en huishouden. Het sociale contact is me gewoon te veel om er ook nog bij te nemen en vooral om te onderhouden. Ik ga wel mee met de vrienden van mijn man (nu dus ook mijn vrienden). Als ik dat zelf niet moet regelen lukt het me wel. Ik heb zelf 3 vriendinnen en ik denk dat ik aan een gemiddelde kom van 1  a 2 keer per jaar afspreken... Maar ze nemen me zoals ik ben en vinden dat dus (soms niet leuk, maar) ok.
Ik heb hier al therapie voor gevolgd, maar aangezien dat ik het nu zelf doorheb waarom het me niet lukt, lukt het me toch nog niet :-)
Ik heb er zelf vrede mee genomen en de zoveel mensen die echt behoefte hebben aan wat ik ze niet kan geven, die vallen toch terug af.

Gr Leen
Dude7419
Leden
adhdXtra

« Antwoord #10 Gepost op: Do Jul 07 2016 00:26 00 »

@ Piere: Ja inderdaad, maar ik heb natuurlijk een echte adhd hond (http://dogs.bsl-sbt.com/dogs/parsonrussellterrier.php?l=1) en wanneer ik andere mensen met honden tegen kom probeert ie ze in 30% van de gevallen op te vreten, in 30% van de overige gevallen aan te randen, in nog eens 30% van de gevallen compleet te negeren na 2 keer snuffelen want alles in de omgeving is ineens ineteressanter, en de overige 10% houdt ie het 'even' mee uit tot ie verder wil wandelen...
Ook laat het grootste deel van de mensen hier hun hond los lopen (en ik dus niet) dus dan weet je wel hoe dat gaat... 'hij doet niets hoor' terwijl het lieve schatje recht in de ogen van mijn hond starend in jacht-sluip houding op hem af komt kruipen... of net als die 2 staffords een maand terug aan komen vliegen en meteen boven op 'm duiken. Heb jammer genoeg vaker ruzie met mensen over honden dan dat ik er vrienden mee maak.
Daarbij laat 99% van de honden bezitters hun hond hier een kwartiertje uit, rondje om de wijk zal ik maar zeggen, terwijl ik 1 tot 1,5 uur ga lopen en eigenlijk zo ongeveer om het hele stadje hier heen wandel, over het industrieterrein heen, of door de omliggende bossen. :>

Vrijwilligerswerk toch nog maar even uitgesteld want met de vakanties nu is het nog moeilijker te vinden, ga na de vakanties nog eens kijken wat er allemaal te vinden is hier in de buurt... 1 avond paar uurtjes in de week, of paar uurtjes in het weekend moet toch echt gaan lukken...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Piere two
Leden
adhdXtra

Niet praten maar doen...

« Antwoord #11 Gepost op: Do Jul 07 2016 09:26 09 »

@Dude
Tja......lekker wandelen is goed.
Dat vrijwilligerswerk ...goed plan.!

Goede vakantie
Piere Two
Jpointo
Leden
adhdXtra

« Antwoord #12 Gepost op: Zo Jul 10 2016 01:50 01 »

Herken dit ook. Sociale contacten leggen is moeilijk. En daarnaast met mijn werk(ploegen) word het nog lastiger gemaakt. Ben zelf geregeld verhuisd. Heb nu een plekje gevonden waar ik het goed heb maar de sociale contacten blijven uit.  Soms heb ik zoiets van prima zo, en soms mis ik mensen om me heen.
Pieter_Cornelis
Leden
adhdXtra

« Antwoord #13 Gepost op: Ma Jul 31 2017 18:35 18 »

Ik herken dit heel goed. Ik denk dat zoiets eerder te maken heeft met sociale angst, want als je echt geen behoefte hebt aan sociale contacten zou jij je ook niet eenzaam voelen.

Voor een ADHDer is het allemaal wat moeilijker. Zeker in deze maatschappij moet alles gepland worden. Als ik met iemand wil afsprekem, gaay het vaak van "ik zal s in mijn agenda kijken. Zullen we over 5 weken op die datum afspreken?" Nou, dat vind ik al een behoorlijke domper, want ik heb nú behoefte om met je af te spreken en over 5 weken ben ik al met heel andere dingen bezig. Maar vooruit, we spreken af. Ik zet het in mijn telefoon-agenda met alarm-functie, zodat ik het niet vergeet. En tegen die tijd verheug ik me er zelfs op.

Maar dan gaat het vaak zo. Het blijkt die persoon uiteindelijk toch niet goed uit te komen en vraagt of de afspraak verzet kan worden. Hoe geldig die reden dan ook is: ik verlies mijn interesse dan en hey contact verwatert.

Als je dit soort scenarios o.a. elke keer moet meemaken, ben ik het liefste ook alleen.

Zo herkenbaar dit stukje!

Piere two
Leden
adhdXtra

Niet praten maar doen...

« Antwoord #14 Gepost op: Di Sep 26 2017 17:01 17 »

@...
Verlies de moed niet.Zorg dat je meerderen contacten en activiteiten  ontplooid..dan kom je ook weer andere mensen tegen.
Dan zit je ook niet op 1 persoon te wachten.Ga door met waar je mee bezig bent en ontwikkel de contacten verder.Steeds verder gaan!!

Succes en laat van je horen
Piere Two
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: