adhd-Xtra
Di Mei 23 2017 00:17 00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: REGISTREER JEZELF EN STEL JE VOOR, DAN KAN JE OP HET HELE FORUM!!!!

Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: UITLEG over dit stukje forum..  (gelezen 10063 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Tjordy1
Administrator
adhdXtra
*

Geslacht: Vrouw

Probeer me niet te begrijpen, Houdt van mij!!!!

« Gepost op: Za Okt 23 2010 11:46 11 »

Hallo allemaal....

Dit is een openbaar board en je kan hier al je vragen over het adhd kwijt.
Op dit board kunnen deelnemers, maar ook gasten hun vragen kwijt.

Tevens kun je hier je als scholier ook enquetes, vragen voor werkstukken enz plaatsen.

Wil je meer privacy, dan kan je je  registreren.

Na het registreren heb je nog iets wat je moet doen namelijk je even voorstellen op het voorstelforum.

Heb je dit allemaal gedaan dan wordt je omgezet door iemand van het team en kan je op de forums die alleen te lezen zijn voor voorgestelde leden.

Hierop tref je enorm veel informatie aan over adhd en aanverwant.

De reden dat je even wat meer moet doen om op de overige forums te kunnen lezen is dat we vinden dat onze deelnemers recht hebben op een stukje privacy.

We hopen natuurlijk niet dat dit jullie teveel afschrikt, want het is echt de moeite waard om deze stappen even te doen en daardoor op ons gehele forum te kunnen lezen.

Het is niet de bedoeling dat je je link hier dumpt voor reclame doeleinde!!

Dit forum is bedoeld voor serieuze vragen over adhd en aanverwante, enquettes enz

We hebben, voor de deelnemers van het forum, een chat......maar daar kan je alleen maar bij als je je voorgesteld hebt op: http://www.adhd-xtra.nl/forum/index.php?board=34.0

Wat zijn de voordelen als je je voorsteld:
- je hebt toegang tot heel het forum dan, je weet niet wat je ziet, zoveel forums, zoveel berichten en zoveel mensen die tegen dezelfde dingen aanlopen als jij....
- je kan ook op de chat
- je kan bij veel meer informatie

Ook de chat is zo iets waar je als voorgestelde deelnemer dan bij kan......

De chat staat altijd open en wil je chatten dan kan je altijd een oproepje plaatsen op: http://www.adhd-xtra.nl/forum/index.php?board=135.0

We hebben ook vaste dagen voor bepaalde ledengroepen van de site.

Zo is het:
iedere Maandag en Woensdag Stuiterchat....

Kijk hier voor ook in de kalender: http://www.adhd-xtra.nl/forum/index.php?action=calendar

We hopen alle leden een keer te zien natuurlijk  

Dus stel je snel voor op: http://www.adhd-xtra.nl/forum/index.php?board=34.0 en chat mee!!

Als je je registreerd en voorsteld heb je veel voordelen...het grootste is natuurlijk lotgenoten contacten...en dat zal wel lukken met meer dan 1000 deelnemers... Grijns

Ben je alleen op zoek naar informatie kijk dan eens hier: http://www.adhd-xtra.nl

Volg de links aan de linkerkant van het menu....

« Laatste verandering: Do Jun 21 2012 13:33 13 door Tjordy1 » Gelogd

Ik ben wie ik ben...accepteer me of loop door !!!
ineke007
Administrator
adhdXtra
*

i may not be perfect, but i'm always me

« Antwoord #1 Gepost op: Za Nov 06 2010 16:16 16 »

Hallo,

Even uitleg aangaande het aanmelden en dergelijke met een nieuw account…
Het blijkt dat er veel vragen zijn…Dus voor alle nieuwe mensen hier de uitleg..

•   Eerst registreren…
•   Dan voorstellen in “Nieuwe leden stellen zich voor”
•   Dan wachten tot je omgezet word…

Tot je omgezet bent kan je :
•   niet in je eigen profiel
•   Geen antwoord berichtjes zetten
•   Niet op het besloten forum
•   Niet in de chatroom

Geen van de leden kan in andermans profiel kijken uit veiligheidsoverwegingen..Gaarne jullie begrip hiervoor...

Alleen de beheerders van adhdXtra-Impuls kunnen nieuwe deelnemers toegang geven tot de fora. Ook de beheerders zijn vrijwilligers met een een prive leven, een baan etc. derhalve zijn zij niet 24/7 online.

Hopelijk is het een beetje duidelijk…

Uiteraard weten we ook dat de stuiterballen onder ons GEEN geduld hebben…
Dus schrijf hier gerust een stukje…is geen probleem…
Maar houd het oppervlakkig…daar alleman hier kan meelezen…

Vriendelijke groet
Beheer en Moderators

PS....Lees ook de forumregels
« Laatste verandering: Do Feb 03 2011 20:21 20 door Tjordy1 » Gelogd

Ik denk altijd eerst goed na....voor ik iets stoms zeg..... Knipoog
ineke007
Administrator
adhdXtra
*

« Antwoord #2 Gepost op: Za Nov 06 2010 16:16 16 »

Hoe registreer ik mezelf:
·   Klik bovenaan het forum op tabje: -registreer-
·   Kies een gebruikersnaam
·   Kies een wachtwoord
·   Tik de letters in die je ziet (zie je ze niet klik dan eronder op: luister naar de letters of nieuwe letters aanvragen)
·   Vink dan onderaan -ik ga akkoord- aan
·   Klik dan op -registreren-.

Je krijgt dan een mail van adhdXtra met als onderwerp: Welkom op adhdXtra-Impuls hier staan al je gegevens in klik dan in de mail op de link die hier instaat, voorbeeld link: http://www.adhd-xtra.nl/forum/index.php?action=profile

Mocht je nu deze mail niet meer hebben, vraag dan even via contact@adhd-xtra.nl een nieuw wachtwoord aan. Mariska en Ineke kijken regelmatig in de mail en kunnen dat voor je regelen dan.

Hoe log ik mezelf in:

1e manier via de site:
·   Ga naar:  http://www.adhd-xtra.nl/
·   Rechts ongeveer half in staat dan het inlogschermpje
·   Vul bovenin je naam in
·   In het 2e venstertje je wachtwoord in
·   Klik dan eronder op -inloggen-
·   Scroll iets naar boven  
·   Klik in de lijst die je ziet op forum
·   Je ziet in deze lijst ook nog een hoop andere leuke dingen staan, klik er eens op en zie wat er allemaal voor informatie is

2e manier gelijk via het forum:
·   Ga naar: http://www.adhd-xtra.nl/forum/index.php
·   Bovenin zie je 2 invulschermpjes
·   Vul in de 1e je naam in
·   Vul in de 2e je wachtwoord in
·   Klik op -inloggen-
·   En je bent op het forum

Wat zie ik als ik alleen maar online ben met mijn registratie account:
·   Welkomsforum
·   Vragen staat vrij forum
·   Leden stellen zich voor
·   Kalender

Wil je graag meedoen op het forum en op alle forums meelezen dan moet je je even voorstellen op: Nieuwe deelnemers stellen zich voor ( http://www.adhd-xtra.nl/forum/index.php?board=34.0  )

Hoe start ik een nieuwe topic:
·   Open het forum waar je bericht wil plaatsen door te klikken op de link van het forum bijvoorbeeld: Vragen staat vrij (over ADHD en aanverwant)
·   Klik rechtsboven op de tab: -nieuw topic-
·   Vul je onderwerp in
·   Vul venster eronder in met je vraag/opmerking enz
·   Klik op -verzenden- en je topic staat er

Hoe open ik een onderwerp in een forum:
·   Open het forum bijvoorbeeld: Vragen staat vrij (over ADHD en aanverwant)
·   Klik op 1 van de onderwerpen die je interesse heeft

Hoe antwoord ik op een topic:
·   Klik na het lezen van het topic bovenin of onderin op: -antwoord-
·   Vul het venster in
·   Klik op -verzenden-

Hoe kan ik mezelf op de hoogte houden van topics of forums waar ik in geïnteresseerd ben:
·   Je klikt op dit forum en forum over de grote lotgenotendag rechtsboven op: -notificatie-, je krijgt dan bij ieder nieuw bericht een mailtje in je mailbox.
·   Je kan ook er voor kiezen om van iedere topic je geschreven hebt op de hoogte te worden gehouden. Klik dan na het schrijven van je bericht onder het venster op: -extra opties- en vink dan  -Breng me op de hoogte als er reacties zijn- aan. En je krijgt iedere keer als er een reactie is een bericht in je mail.
·   Je kan ook aantal topics zelf kiezen. Open dan de topics die je waar je op de hoogte van gehouden wil worden en klik dan rechtsboven op -notificatie-, je krijgt dan iedere keer als er een reactie is op die topic een bericht in je mailbox.

Wat zijn de voordelen als ik mezelf voorstel:
·   Je hebt dan toegang op het hele forum, dus ook op de verborgen forums waar leden met elkaar discussie aangaan. Beetje adhdCafe avonden maar dan live.

Welke forums zie ik dan allemaal:
·   Vragen staat vrij ( 2 forums openbaar)
·   Stoornissen ( 7 forums alleen toegankelijk voor voorgestelde leden)
·   Deskundige vraagbaak ( 4 forums met psygs, pgb en coach, alleen toegankelijk voor voorgestelde leden)
·   Medicatie ( 2 forums alleen toegankelijk voor voorgestelde leden)
·   Vragen over aan (2 forums alleen toegankelijk voor voorgestelde leden)
·   Lach en een traan adhdcafe online(1 forum alleen toegankelijk voor voorgestelde leden)
·   Gedichten en songteksten ( 2 forums alleen toegankelijk voor voorgestelde leden)
·   Nieuwe deelnemers stellen zich voor ( 2 forums, alleen zichtbaar en toegankelijk voor geregistreerde deelnemers, semi openbaar)
·   Mededelingen (1 forum openbaar)

Moet ik al deze forums zien:
Nee, de forums die je interesse niet hebben kan je dichtklappen.

Hoe klap ik de forums dicht:
·   Ieder forum heeft subforums
·   Je kan het hoofdforum dichtklappen en dan vallen de subforums weg
·   Ga op de donkerblauwe balk staan van het hoofdforum met je muis
·   Je ziet een tje
·   Klik hierop
·   Het forum met subforums sluit zich
·   Door nog een keer te klikken maar dan op + je open je het forum weer

Waar vind ik hulp:
·   Bovenaan het forum zit een help tab http://www.adhd-xtra.nl/forum/index.php?action=help
·   Klik en er staat ook een uitleg
·   Je kan je vraag ook zetten op:  Vragen staat vrij (Forum) http://www.adhd-xtra.nl/forum/index.php?board=88.0
·   Verder kan je altijd mailen naar: contact@adhd-xtra.nl
« Laatste verandering: Do Feb 03 2011 20:22 20 door Tjordy1 » Gelogd

ineke007
Administrator
adhdXtra
*

« Antwoord #3 Gepost op: Vr Jul 19 2013 13:18 13 »

Forumregels adhdXtra.

1: Links naar je eigen site(s), verspreid over het (hele) forum, staan we niet toe. Je kan een link naar je eigen site kwijt in je profiel.

2: Schelden, verwijten, persoonlijke aanvallen of andere soortgelijke berichten of reacties op berichten worden niet getolereerd, het team bepaalt wat als zodanig wordt beschouwd.

3: Grof taalgebruik wordt verwijderd/aangepast.

4: Bij klachten over mededeelnemers aan het forum en/of moderators wordt verzocht het beheer in te lichten met onderbouwing van de klacht.

5: Het maken/plaatsen van reclame, advertenties, of soortgelijke activiteiten is verboden.

6: Als eenzelfde bericht in meerdere subforums is geplaatst, zal het team kiezen in welk subforum dit onderwerp het beste past; de dubbele onderwerpen worden verwijderd.

7: Je mag informatie die je hier vindt niet gebruiken in enige publicatie, zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming van het degene die het geschreven heeft en vermelding van de bron adhdXtra.

8: Je kan een avator plaatsen in je profiel, deze moet wel netjes blijven.

9: Je kan onderschriften plaatsen in je profiel, dit mogen geen linken zijn naar een website.

10: Als je reclame wil maken voor je eigen website, neem dan contact op met het beheer van adhdXtra, er is een mogelijkheid tot een gesponsorde link.

11. Geen mailadressen op de site, deelnemers hebben de mogelijkheid via PB persoonlijk met elkaar te communiceren.

12. Het is niet toegestaan om linken naar derden te plaatsen in de fora.

13. Als je een jaar niet aanwezig bent geweest op de site, dan wordt je account verwijderd.

Mogelijke maatregelen bij overtredingen:

1: Het team, moderator van het forum, heeft het recht alle berichten te verwijderen, te bewerken, te verplaatsen op het moment dat zij dit passend vindt.

2: Als je meermaals de regels overtreedt en/of als je je regelmatig niet houdt aan aanwijzingen van het team kun je onmiddellijk en permanent van het forum worden verwijderd. Deze maatregel zal eerst na verscheidene waarschuwingen toegepast worden. Uitsluitend beheerders kunnen deze maatregel teffen.

3: Het IP adres van je internetaansluiting wordt bij ieder bericht opgeslagen om het beheer mogelijk te maken het permanent toegang ontzeggen te vereenvoudigen.

4: Het team van adhdXtra zal proberen ongewenst materiaal zo snel mogelijk op te sporen en te verwijderen van het forum. Het is echter onmogelijk om ieder bericht direct te controleren en te verwijderen.

Bij registreren:

1: adhdXtra vraagt persoonlijke informatie bij het registeren (zoals je naam, je e-mail adres, enz). Je beslist zelf hoeveel je wilt vrijgeven en je kunt deze informatie te allen tijde aanpassen of verwijderen via je profiel. Verplichte informatie bij aanmelding is: een geldig e-mail adres, nickname/naam en wachtwoord. Aanpassen van je profiel kan als het beheer je na het voorstellen toegelaten heeft op het gehele forum.

2: Het e-mail adres dat je opgeeft bij registreren wordt ook gebruikt om mededelingen vanuit adhdXtra aan de forumdeelnemers te verzenden, bij voorbeeld het verzenden van aankondigingen en nieuwsbrieven van adhdXtra. Deze worden automatisch verstuurd naar alle leden en je kan je voor deze nieuwsbrief niet afmelden aangezien deze nieuwsbrief naar alle deelnemers van adhdXtra gaat.

3: Het beheer is niet aansprakelijk voor hacking die het gevolg is van het eventueel bekend worden van deze informatie.

4: adhdXtra gebruikt cookies om je bezoek aan het forum meer persoonlijk te maken. Met behulp van deze cookies worden je persoonlijke instellingen gewaarborgd en wordt er bijgehouden welke boodschappen je al gelezen hebt.

5: Niets van de verkregen informatie wordt verkocht, doorgegeven of bekend gemaakt aan derden.

6: Alle berichten die geplaats worden worden eigendom van de site. Het forum wordt regelmatig opgeschoond en het het kan zijn dat berichten die je geplaatst hebt verwijderd worden als er een lange tijd geen reacties meer op gekomen is, dit ook om het forum overzichtelijk te houden.

Indien in de regels een situatie niet is voorzien, zal het besluit door het beheer van adhdXtra forum genomen, bindend zijn. Tegen deze beslissing is geen beroep mogelijk.

ineke007
Administrator
adhdXtra
*

« Antwoord #4 Gepost op: Vr Jul 19 2013 13:20 13 »

http://www.adhd-xtra.nl/forum/index.php?topic=19148.0

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print